On-Premise (op locatie)

Ondanks er steeds meer naar de cloud verhuisd kan een centrale op locatie vaak nog een goede investering zijn bij 10 gebruikers of meer, daarnaast kan dit nog andere voordelen hebben. U betaald bijvoorbeeld alleen voor het telefoonnummer en de gesprekskosten en dus niet per gebruiker per maand. Bij bedrijven met 10 gebruikers of meer is het vaak interessant om te investeren in een centrale zodat u géén maandelijks terugkomende kosten heeft per gebruiker, deze zitten namelijk in de centrale. Als u wilt koppelen met specifieke softwarepakketten is een centrale op locatie ook vaak een "must" tevens heeft u alles in eigen beheer en zijn de mogelijkheden gelijk of zelfs beter dan die van de cloud.

VoIP

VoIP betekent bellen met meer functionaliteit, meer flexibiliteit en een flinke kostenbesparing. U kunt het eenvoudig inzetten zonder grote verandering aan te brengen in uw huidige situatie. Het kan bijvoorbeeld dat u uw huidige telefooncentrale en toestellen blijft gebruiken. Wat verandert is de verbinding die u gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Op dit moment is dat een standaard telefoonlijn of ISDN. Met VoIP gaat u gebruik maken van een internetverbinding. Over deze verbinding gaat u bellen en heeft u toegang tot het internet. Door een slimme techniek lopen deze diensten probleemloos over dezelfde verbinding.

Minder vaste kosten

VoIP levert u een flinke kostenbesparing op. Zeker als u nu gebruik maakt van meerdere standaard telefoonlijnen. Een eenvoudig rekensommetje maakt al snel duidelijk dat het totaalbedrag per maand van deze lijnen fors is. Met VoIP heeft u nog maar één verbinding met het internet nodig.

Minder belkosten

U gaat waarschijnlijk minder betalen per minuut en per gesprek dan in uw huidige situatie. VoIP hanteert namelijk een concurrerend beltarief voor het bellen naar vaste nummers binnen Nederland, buiten Nederland en naar mobiel. Als uw organisatie over meerdere vestigingen beschikt, belt u onderling zelfs helemaal gratis. Natuurlijk gaat dit voordeel ook op als uw mensen ‘thuiswerken’.

Flexibel en schaalbaar

VoIP is flexibel en schaalbaar. Een goede telefonie oplossing moet zonder complexe ingrepen meegroeien met uw organisatie. Met VoIP zijn we daar goed in geslaagd. Er is geen limiet op het aantal gelijktijdige gesprekken per telefoonnummer.

Goed inzicht

Met VoIP heeft u meer inzicht in de kosten en besparingen dan ooit. Geen tien enveloppen met verschillende facturen, maar één helder overzicht.

Wat kost het en wat levert het op

De kosten van VoIP zijn afhankelijk van de mogelijkheden van uw huidige telefooncentrale en het aantal mensen binnen uw organisatie dat van VoIP gebruik gaat maken. Uw telecomleverancier kan het snel voor u uitrekenen zodat u precies weet waar u aan toe bent. Eén ding is zeker: VoIP levert u binnen een maand al een flink voordeel op en dat voordeel loopt iedere maand verder op.

Merken:

- Samsung Enterprise
- 3CX Phone Systems
- Gigaset PRO
- Unify Communications
- MyPBX
- Clearvox

- Yealink
- Cisco Systems
- Aastra
- Gigaset
- Snom
- Jabra
- Spectralink
-